Introduktion till Öppen Programvara - Transparens, innovation och kostnadsbesparingar

Här diskuterar vi ämnen som tas upp vid Meetupen 6 oktober: Introduktion till Öppen Programvara - Transparens, innovation och kostnadsbesparingar

1 gillning

Presentationerna från mötet finner ni här: Digital Workshopserie · Wiki · Open data knowledge sharing / Wiki · GitLab.

Diskussionen “Vad för utmaningar möter du i din organisation gällande öppen källkod” finns på följande tråd.

@MariaD Jag missade tyvärr workshopen. Kommer alla presentationer från workshopen laddas upp?

Yes, Här ligger presentationerna. Så fort Videon är klar kommer vi länka till den.

1 gillning

Hej, jag skulle också gärna titta på de föredragningar som annonserades. Hur lång tid brukar det ta innan videon finns tillgänglig?

  • Introduktion till öppen programvara och samspelet med öppna data – Per Runeson (Lunds universitet) – 15 min
  • Myter och missförstånd kring öppen källkod – Daniel Melin – 20 min
  • Exempel: Skolportaler – Göran Westerlund (Alingsås kommun) – 15 min
  • Utveckling och samarbete kring öppen programvara – Dimitrij Aleshkov (Helsingborgs Stad) – 20 min

Hej,
Det har varierat. Allt från tre dagar tillstrama över två veckor. Jag har pingat goto10.

Hej, tack. Jag fick svar från Goto10 den 9 okt , och det lät på dem som bollen låg hos “arrangören” då, men då är det väl på gång förhoppningsvis.

Länk till videon