Employer API eller liknande?

Hej,

Tack för ett bra arbete! Jag undrar om det någon av era tjänster som är relaterade till själva arbetsgivaren? Jag tänker mig något i still med ett “Employer API”. Mycket kan jag analysera genom att gå igenom tidigare annonser och binda saker mot ett org nummer. Men jag tänker ifall det fanns något mer jag missat?

Tex
/employer/:id

  • Jobbannonser
  • Relaterade saker ur Taxonomy
  • Statistik. Antal annonser publicerade per månad osv.

Mitt use case är i grunden att skapa en undersida för varje arbetsgivare som samlar information för arbetssökande som är intresserade av den arbetsgivaren. Kanske skulle man även kunna ha “liknande arbetsgivare” utifrån yrken/egenskaper/plats som olika arbetsgivare delar.

mvh
Lennart

Vi har inget specifik api för detta.
Du kan hitta informationen i de filer som finns med historiska annonser, eller via api:et för historiska annonser.

Dock finns det en begränsning i api:et för hur många annonser som kan hämtas, och eftersom det är annonser från 2016 och framåt blir det snabbt fler än vad som kan hämtas.

En sökfråga med Arbetsförmedlingens organisationsnummer (obs! inga bindestreck):
https://historical.api.jobtechdev.se/search?employer=2021002114&offset=0&limit=10&request-timeout=300

Så just nu har vi tyvärr inget som passar bra in, men det är bra att veta vad som efterfrågas. Kanske kan vi presentera utvald information av olika slag på något enklare sätt.