Borde inte JobTech ha mer material på engelska?

Jag kommunicerar nu med Textkernel och PAlexop och det vore bra att peka på video etc… på engelska vilket jag inte hittar som en introduktion till projektet. Gissar att Textkernel som har en egen kunskapsgraf just för arbetsmatchning är en av dom ni vill knyta till er…

Spännande! Ska kolla upp dem lite närmare.
Vi försöker lägga upp så mycket som möjligt av vårt material på både svenska och engelska, vi vill självklart att så många som möjligt ska kunna ta del av det vi gör. Plus att vi internt använder oss av både svenska och engelska när vi kommunicerar. Är det nån specifik information eller sida du syftar på så kan jag kolla vad vi kan göra?

1 gillning

Bättre gör det i er takt men skrik till när ni har något… en kort beskrivning vart ni vill på engelska gissar jag är bättre än att jag skriver ihop saker :wink: Textkernel verkar ju vara en intressant aktör och som ni själva säger så är väl Linked in er målgrupp och vill väl ha saker på engelska…

Jag försöker som sagt läsa in mig på ämnet och hittade Textkernel där en av killarna skrivit denna bok "Semantic Modeling for Data " (hans twitter)

Lyssnar jag på hans video tar han upp lite domänspecifika utmaningar med yrken/skills som är snabb rörliga “egenskaper” och som sagt hans presentation pekar även på detta

Video lista

image

image

image

image