Åtkomst till utbildningsnivå via jobstream

Hej,
Jag undrar hur jag kopplar samman en annons med sun-education concepts. Jag gör ett anrop via:

https://jobstream.api.jobtechdev.se/stream?date=yyyy-mm-ddT00:00:00

Dock så innehåller ingen av annonserna i min reponse som jag tolkar det någon utbildningsinformation. Är det några parametrar som saknas i min request eller är det något som jag missförstått.

Du gör rätt, men den information du söker finns inte med i annonsen så som den publiceras via api:erna.
Här är dokumentationen kring annonsformatet: docs/AdFields.md · main · Arbetsförmedlingen / Job Ads / jobsearch-apis · GitLab

Om du beskriver problemet du vill lösa kanske vi kan komma på nåt.

Tack för snabbt svar,
Problemställning är givet ett annons id fastställa vilken utbildningsnivå som erfordras (om någon).

Jag är relativt ny jobtech api:erna, men till exempel så kan man hitta på olika platsbankenannonser att det anger utbildningsnivå på ett standardiserat format. Är det möjligt att koppla samman det med SUN i taxonomy?

Ett dilemma är att när Platsbanken visar en annons kommer delar av den från JobSearch-api:et, men de använder även data från interna system hos Arbetsförmedlingen. Det är den vanligaste orsaken till att det skiljer mellan JobSearch API och Platsbanken.

Jag skall kolla lite djupare och se om jag kan hitta nån lösning på ditt problem.

Jag skrev JobSearch, men det blir samma effekt med JobStream.

Vad är orsaken att annonser som returneras av jobsearch och jobstream inte exponerar utbildningsinformation på samma sätt som de exponerar arbetserfarenheter?

Jag skall kolla om det finns nån speciell orsak till att det inte är med. Annars låter det som en vettig funktion.

Dock är det (precis som med många andra fält) så att informationen kan saknas i annonserna om arbetsgivaren inte lagt in den.

Jag lägger till education och education_level i api-svaret under must_have och nice_to_have och hoppas hinna releasea denna månad, det är lite annat som måste göras först

1 gillning

Blir perfekt. Tack så mycket!