Annonser i jobsearch saknas i jobstream

Hej!

Följande annonser hittar jag i jobsearch 28020001 och 28020002 men dom finns inte med i resultatet av https://jobstream.api.jobtechdev.se/stream?date=2023-09-07T23:50:31.151Z&occupation-concept-id=NYW6_mP6_vwf hur kommer det sig? Har jag missat något?

Tacksam för all hjälp :slight_smile:

/Albin

De är updaterade (“timestamp”) 7 sept runt 14:30 men sökningen görs efter annonser uppdaterade efter 7 sept 23:50

Flera parametrar (av olika typ) ger OCH-villlkor.
(uppdaterade efter 2023-09-07T23:50:31.151Z ) OCH ( occupation-concept-id=NYW6_mP6_vwf)

Ja det har du ju rätt i. Hur kan det komma sig att för 28020001 så är publication_date: 2023-09-11 och timestamp: 2023-09-07? Känns konstigt att en annons har uppdaterats innan den publicerats. Jag antar att det är något som jag missat :slight_smile:

Nu fick jag fundera och kolla lite, och mitt svar på en tidigare fråga du ställt är tyvärr inte komplett.

När en arbetsgivare skapar en annons så har den status “utkast” och syns inte. Men när den editeras ändras tidsstämpeln för uppdatering. Sen kan publiceringsdatum vara längre fram.

Exempel.
En annons skapades igår, editerades idag och får då ett timestamp för idag. Men den publiceras inte förrän nästa vecka. Då blir timestamp < publiceringsdatum.

Görs allt på en gång blir timestamp == publiceringsdatum.

Så för att identifiera nya annonser behöver du kolla båda varianterna (om du inte har en egen kopia av annonser och kan uppdatera)

1 gillning